Mizuno

Mizuno bruker Flare til å fotografere atletiske mestere på en autentisk måte for å øke salget og merkevaregjenkjenningen i Norge!
Kunde
Mizuno
Netside
Mizuno

Siden stiftelsen i 1906 har Mizuno utviklet produkter og tjenester og utnyttet verdien av sport under ledelsesprinsippet om at "devil bidra til samfunnet gjennom fremme av sportsutstyr og promotering avsport". De sprer aktivt verdien av idrett selv i hverdagen og bidrar til å gjøre mennesker over hele verden glade gjennom kraften i sport.

Mizuno Norge setter stor pris på samarbeidet med Flare. Bildene de leverer er akkurat det vi trenger og overgår forventningene våre hver gang, så mye at de til og med har blitt integrert i Mizunos europeiske og globale markedsføring. Vi er ekstremt imponert over hvordan Flare maksimerer den begrensede tiden med utøverne, samtidig som de leverer eksepsjonell kvalitet og kreativitet gjennom bildene. De gjør prosessen så enkel!
Lene Johansen, Kommersiell leder/CCO Mizuno Nordic

Som en stor, global bedrift, leveres mye av produkt- og actionfoto globalt av hovedkontoret eller de store knutepunktene. I Norge ønsket de å både “bringe det ned på jorden” og krydre den ved å legge tilkjente, norske, olympiske, verdens- og europamestere som merkevareambassadører.

Gjennom skreddersydde bilder og videoer bisto Flare Mizuno Norge med å bygge merkevarekjennskap samt øke salget og rekkevidden gjennom sine egne og partnernes digitale kanaler. Noe av materialet har til og med blitt plukket opp av Mizuno EU og brukt globalt.

Disse fotosesjonene er alltid raske, ikke bare fordi utøverne er noen av de raskeste menneskene i verden! Det er ofte begrenset tilgjengelighet og tid med hver enkelt utøver og en bestemt mengde klær og sko vi skal gjennom. Sesjonene foregår på en nøye utvalgt lokasjon som gir variasjon slik at vi får god variasjon av miljø og scenarioer. Slik sikrer vi effektivitet og maksimerer mengden kvalitetsmateriale innenfor de tilgjengelige tidsrammene. Fotosesjonene kan deles opp i to typer positurer:

  • Action: Vi setter scenen for at en idrettsutøver skal utføre handlinger knyttet til egen sport. Dette er både utfordrende og givende da ikke alle idretter er like enkle å fange og fotografere for kommersiell bruk. Du leter etter det perfekte tidspunktet, der utøveren utfører en bevegelse eller handling til perfeksjon. Ansiktsuttrykket, gleden i øynene ved å gjøre det de elsker, klærne ikke har krøllet seg og belysning og fokus sitter.
  • Posert: Vi bruker begrepet posering, veldig lett her, fordi de egentlig ikke poserer. Det handler om å sette scenen der utøverne kan opptre naturlig, være seg selv, men i en mer avslappet og kontrollert setting. Dette kan være så enkelt som å knyte en sko eller sitte i en gruppe og prate og ha det gøy.

Fra de tekniske sidene ønsker Mizuno Norge jordnært innhold som passer i alle digitale kanaler. Bilder og video skal derfor ikke oppleves som sterkt iscenesatt og vi jobber ofte med å forme og benytte oss av naturliglys. På utvalgte, mer poserte bilder benytter vi ofte blits for å balansere utøver og det naturlige lyset for å virkelig fremheve utøver og produktene som vises.

Vi har vært så heldig å få jobbe med utøvere som:

  • Marit Bjørgen
  • Martin Johnsrud Sundby
  • Alexander Blonz
  • Silje Solberg-Østhassel
  • Katrine Lunde
  • Maren Nyland Aardahl
  • Johannes Thingnes Bø
  • Anders Mol og Christian Sørum
  • Simen Hegstad Krueger
  • Selma Pettersen
  • Emil Heyerdahl
  • Birgit Skarstein

Vi i Flare har absolutt elsket prosjektene og menneskene vi har hatt sjansen til å jobbe med så langt sammen med Mizuno, og ser frem til de kommende prosjektene!

Prosjekter